Pressmeddelande – Arris rekryterar ny vd

Arris AB, ledande inom Cost Management och med fokus på att höja värdet och sänka kostnader i byggprojekt, är stolta att kunna presentera Anna Brunskog som ny vd i bolaget.

Anna Brunskog
Nyheter

Arris grundades 2017, har haft en snabb tillväxtresa och på mycket kort tid blivit Sveriges ledande konsultbyrå inom Cost Management. För att möta det ökade behovet av kostnadsstyrning inom bygg- och fastighet är rekrytering av en extern vd ett naturligt nästa steg för att följa med marknaden.

Anna kommer närmast från AFRY, där hon arbetar som verkssamhetsutvecklingschef för affärsområde Project Management. Arris nuvarande vd, Adrian Knapp, fortsätter sitt arbete i bolaget och kan nu, tillsammans med sin medgrundare Kris Adam, tillika ordförande, lägga ett ännu större fokus på Arris kunder och kärnverksamheten inom Cost Management.

– Det är med stor glädje som styrelsen nu kan presentera Anna som vd. Annas samlade erfarenhet som ledare och verksamhetsutvecklare kommer vara till stor nytta för Arris planerade tillväxt så att vi kan möta våra kunders behov. Tillsammans med Arris starka och kompetenta team är Annas uppdrag att fortsätta utveckla våra medarbetare och vår verksamhet, säger Kris Adam.

Anna är utbildad arkitekt vid KTH och har jobbat hela sitt arbetsliv med fastigheter, förändring och ledarskap. Hon har sin tyngd från beställarsidan där hon under många år arbetade som fastighetschef för Danske Bank och senare även i motsvarande roll på ett läkemedelsbolag. De senaste 6 åren har hon spenderat i konsultbranschen med fokus inom projektledning för fastighet, anläggning och byggekonomi.

Sin passion för kostnadsstyrning hämtar hon i sin bakgrund, där hon har sett vikten av faktabaserade underlag för strategiska beslut.

Jag ser med förväntan, men även ödmjukhet, fram emot mitt nya uppdrag.

Anna Brunskog

– Jag ser med förväntan, men även ödmjukhet, fram emot mitt nya uppdrag. Adrian och Kris har byggt ett fantastiskt företag med en omfattande kompetens och jag känner mig hedrad att få ta del av Arris framtida utveckling.  Med sitt internationella angreppssätt på Cost Management har Arris skapat en ledande ställning inom den svenska fastighetsbranschen. Jag hoppas kunna stärka den ytterligare med min erfarenhet och förståelse för olika kunder och aktörers perspektiv genom hela fastighetsprocessen, säger Anna.

Kris Adam, ordförande, (k.adam@arris.se)

Adrian Knapp, VD, (a.knapp@arris.se)

Petra Reinholdsson, projektledare, (p.reinholdsson@arris.se)

Mer om nyheten i media